Het is bijna zover.. - Reisverslag uit Hoornsterzwaag, Nederland van Nynke Sinnige - WaarBenJij.nu Het is bijna zover.. - Reisverslag uit Hoornsterzwaag, Nederland van Nynke Sinnige - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover..

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke

01 November 2012 | Nederland, Hoornsterzwaag

Hallo Allemaal!

Via deze weblog zal ik jullie op de hoogte houden van de ervaringen in Tanzania! Nog een paar dagen en dan is het zover. Aankomende zaterdag, 3 november, vertrek ik voor 6 weken naar Tanzania! Ik vind het super spannend en ben nu druk bezig met het inpakken van de koffers! Het is daar nu rond de 32 graden, dus de zomerkleren worden weer uit de kast gehaald!

Wat ga ik daar doen? Voor mijn opleiding Agrarische Bedrijfskunde volg ik nu mijn projectstage bij een bedrijf in Nederland. Voor dit bedrijf ga ik 6 weken naar Tanzania. In Tanzania zijn ze bezig met het opzetten van een productiebedrijf, om sap uit sinaasappels te halen. Dit sap zal verkocht worden in Europa. Bij het verwerken van de sinaasappels blijft veel afval over, namelijk de schillen. Deze schillen hebben nog geen bestemming. Ik ga onderzoeken of deze schillen verwerkt kunnen worden in veevoer. Het rantsoen van het vee in Tanzania bestaat uit maiszemelen en gras, dit is vergeleken met Nederland zeer weinig. Het zou dus een goede oplossing zijn om citruspulp aan het veevoer toe te voegen. Nou zijn hier verschillende mogelijkheden voor: nat, droog of mengen met andere grondstoffen. Alle mogelijkheden zal ik onderzoeken, waarbij ook gekeken zal worden naar het kostenaspect.

Het is een heel onderzoek, maar ook een grote uitdaging! Ik ben heel erg benieuwd hoe het leven daar zal zijn! Tijdens mijn stage zal ik zo nu en dan een nieuw reisverslag toevoegen met al mijn ervaringen.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes, Nynke




  • 01 November 2012 - 12:17

    Sietske Blokzijl:

    Heel veel plezier, Tanzania is een heel mooi land!!!

  • 01 November 2012 - 12:38

    Rianna:

    Nynke,

    Voor vandaag een super fijne verjaardag gewenst en nog 2 nachtjes, dan begint je grote avontuur! Geniet van elk moment en alle herinneringen die je gaat maken.

    Quote: When preparing to travel, lay out all your clothes and all your money. Then take half your clothes and twice the money! ;-) Succes met inpakken..

    Ik wens je een onvergetelijke reis toe!

    Liefs Rianna

  • 01 November 2012 - 12:39

    Toos Sinnige:

    Nynke alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Bij deze wil ik je een hele goede en leerzame reis toewensen. Een hele uitdaging, spannend natuurlijk en erg leuk! Maak er wat moois van en geniet ervan!!
    Veel plezier en we gaan je reisverslagen volgen!!
    Groetjes tante Toos

  • 01 November 2012 - 13:17

    Baukje:

    Gefeliciteerd Nynke en veel succes en plezier met dit avontuur, ik kijk uit naar je reisverslag.

  • 01 November 2012 - 18:31

    Baukje Haarsma:

    Hey Nynke,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    En heel veel plezier in Tanzania.. word vast een heel avontuur! Geniet ervan..

    Groetjes Baukje

  • 01 November 2012 - 23:09

    Emmar Sinnige:

    Hee Nynke!

    Ik besef me dat ik je vorige week zondag eigenlijk helemaal niet echt heb gesproken, had nog graag even wat over Tanzania gehoord. Desalniettemin, Ontzettend veel plezier!! Heel erg vet wat je gaat doen, t gaat vast een toptijd worden! Leuk dat je deze website bij houdt.

    Geniet ervan!

    Liefs Emmar

  • 04 November 2012 - 11:25

    Janke Van Der Molen:


    Hallo Nynke,

    Zit je er al of ben ik te vroeg.
    Laat snel even wat van je horen ben zo nieuwsgierig hoe je het daar vind en hoe je reis is geweest.


    groet Janke

  • 04 November 2012 - 12:29

    Jet En Jan:

    Hee Nynke
    We denken steeds: zou ze er al zijn?? Veel succes en we hopen dat je een geweldige tijd hebt.
    Groetjes, Jan en Jet

  • 10 November 2012 - 23:16

    Gerrit En Marijke:

    Heey Nynke,

    Hier ff een berichtje uit Gorredijk. Wat super leuke foto's heb je al gemaakt, maar zelf ook even poseren hoor. :) Het is hier echt herfst nu, nat en donker. Geniet jij daar maar lekker van alle nieuws wat op je pad komt, het weer en de prachtige omgeving.
    Groetjes uit een triest Gorredijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoornsterzwaag

Nynke

Welkom op mijn profiel! Voor mijn projectstage ga ik 6 weken naar Tanzania. Hier zal ik onderzoeken of sinaasappelschillen verwerkt kunnen worden in veevoer. Via deze weblog kunnen jullie al mijn ervaringen lezen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1078
Totaal aantal bezoekers 13219

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 15 December 2012

Tanzania

Landen bezocht: